Kilka możliwości lekcji ze mną. Najbliższe warsztaty 16.08 (10.00) w Krasnymstawie (festiwal im. Leopolda hr. Poletyła), a potem Świętokrzyskie Dni Muzyki Dawnej - Kielce 4-11.09.2022
Po kilku opracowaniach sonaty Berezowskiego postanowiłem się pobawić zachowanym jednoczęściowo i tylko w formie wyciągu koncertem fortepianowym Dymitra Bortniańskiego. Dwa opracowania: na flet (traverso lub współczesny poprzeczny) ze smyczkami i flet prosty + smyczki już na IMSLP. Kończę też opracowanie na 2 flety i smyczki. Będzie trochę więcej dawnej muzyki ukraińskiej do grania. Muzyki, która przypomina o naszej wspólnej przeszłości i teraźniejszości.
Moi ukraińscy przyjaciele nauczyli mnie tego, że nawet pod groźbą rakiet należy snuć plany na przyszłość i nie rezygnować z bycia artystą. Na mojej stronie imslp można znaleźć teraz nuty opracowań ukraińskich: hymn oraz sonatę Berezowskiego w wersji na fortepian lub klawesyn. A tu mała próbka dźwiękowa.
Już od dawna planowałem rejestrację sonat klawiszowych Bortniańśkiego, które bardzo, bardzo lubię. To chyba najpiękniejsza włoska ( :-) ) muzyka klawesynowa II poł. XVIIIw. Wiele razy grałem Borniańskiego na Ukrainie i z moimi ukraińskimi przyjaciółmi. Trudno o nich nie myśleć w chwili zagrożenia ich bytu. To nagranie jest dla nich - z wdzięcznością i miłością.
Po dograniu nowych komentarzy i pewnej obróbce mój marcowy wykład z udziałem Zbigniewa Pilcha dla Ljubljany dostępny na YouTube. Prezentacja pokazuje rozmaite style wykonawstwa basso continuo i możliwość wspomagania kreatywności poprzez transformację basów w improwizowane utwory solowe. Podziękowania dla Adama Jastrzębskiego za produkcję filmu!
Schubert w wersji kontratenorowej już w najbliższą niedzielę (4.07.2021, 18:00) w Trybunale Koronnym w Lublinie. O graniu mojego ulubionego cyklu marzę chyba od zawsze i jestem strasznie szczęśliwy, że mogę zagrać z Piotrem Olechem, którego lubię i cenię od bardzo dawna. W tej wersji jest to ciekawe wyzwanie również dla pianisty. Transpozycja przenosi partię fortepianu bardzo nisko poniżej skali 5-oktawowych wczesnych fortepianów ...
Mój ważny projekt wydawniczy gotowy! Myślę, że polonezy Ogińskiego, nic nie ujmując stylowi i emocjonalno-melodycznemu kunsztowi kompozytora, ogromnie zyskują po rozszerzeniu faktury. Gra się to dobrze. Próbowaliśmy! A cykl zadedykowałem wybitnej postaci muzycznego życia Lwowa - Myrosławowi Korczynśkiemu jako wyraz mojej ogromnej wdzięczności za wielokrotnie okazaną przyjaźń i ludzkie ciepło. Do kupienia tu: http://sklep.amuz.krakow.pl/index.php?id_product=194&controller=product
Muzyka Ernsta Köhlera nie jest często wykonywana na koncertach. Na jego utwory natrafiłem przypadkiem. Obcując z tą muzyką wciągałem się coraz bardziej i, wreszcie, udało się zarejestrować reprezentatywny wybór Jego utworów. Są tu i oparte na wielkich chórach oratoryjnych fantazje (Alleluja i Amen z Mesjasza, Die Himmel erzählen Haydna), opracowania chorałowe, preludia i fugi, wariacje ... Muzyka, która świetnie ukazuje moment przejścia od tradycji bachowskiej w stronę romantyzmu. To wszystko również na instrumencie XIX wiecznym w Kościele Pokoju w Jaworze.